loading...
عشق
امیر حسین بازدید : 116 پنجشنبه 29 مهر 1389 نظرات (0)
مسن ترین فرد زنده بر روی زمین
زنی که در سه قرن زندگی کرده و مسن ترین فرد زنده بر روی زمین لقب گرفته هم اکنون در ازبکستان زندگی می‌کند.
خانم "طوطی یوسف اوا" هم اکنون پیرترین زن جهان است که در اول ژوئن سال 1880 در شهری کوچک در ازبکستان بدنیا آمده است.
 
http://www.irannaz.com/news_cats_1.html
وی که با نوه‌ها و نبیره‌ها و دیگر بستگان خود زندگی می‌کند هم اکنون 129 سال دارد و در شرایط عمومی خوبی به سر می‌برد.
 
http://www.irannaz.com/news_cats_1.html
 
یوسف اوا که هم اکنون به همراه در شهر کوچک "دورد گول" (چهار دریاچه) در ازبکستان زندگی می‌کند، می‌گوید: من برای شنیدن و دیدن مشکل دارم اما احساس سلامتی خوبی دارم.
امیر حسین بازدید : 112 پنجشنبه 29 مهر 1389 نظرات (0)
حرکت احمقانه دختر آمریکایی برای جلب توجه!!
یکی دو هفته ای جهانیان در برابر داستان اسید پاشی روی دختر امریکایی موضع گرفتند تا اینکه معلوم شد حادثه 30 آگوست در اوریگان دروغین بوده است.

بتانی استورو 28 ساله مدعی شده بود که در کافی شاپ نشسته بوده که دختر دو رگه سیاه سفیدی نزد او امده و وی را دختر زیبا خطاب کرده و اسید روی صورتش ریخته است. این حادثه که در ونکوور در 16 کیلومتری شمال پورتلند رخ داد باعث واکنش شدید مردم شده و دهها نیروی پلیس با چهره نگاری مظنون دست به عملیات گسترده ای برای یافتن اسید پاش زدند.
 
اما در کمال نا باوری پدر دختر جلوی دوربین رسانه ها قرار گرفته و اعلام کرد که دخترش درباره اسید پاش دروغ گفته است و از تمام همسایه ها و مردم شهر و کشور معذرت خواهی کرد.

در اینکه صورت وی با اسید تخریب شده شکی نیست اما اینکه فردی این کار را انجام داده یا نه، کل داستان مشکوک شده است و علی رغم صرف دهها ساعت کار برای یافتن مظنون، پلیس با علامت سوال بزرگی در این باره روبرو شده است.

تماس تلفنی ضبط شده در مرکز فوریتهای پلیسی حاکی از ریخت اسید روی صورت دختر در خانه وی است در حالی که وی قبلا گفته بوده حادثه در کافی شاپ نزدیک خانه و هنگام بازگشت از سر کار رخ داده است.

از طرف دیگر مردم و سازمانهای خیریه با جمع آوری مبالغ زیادی و اهدای آن به خانواده بتانی سعی کردند با وی همدردی نموده و هزینه های درمان صورت وی را پرداخت کنند.

پدر بتانی در مصاحبه با رسانه ها همچنین گفت پول ها و هدایا را با صاحبانش بر می گرداند. وی همچنین گفت وقتی دخترمان مطالب مربوط به اسیدپاش را گفت انها چاره ای جز حرف شنوی از دخترشان را ندیدند و به همین خاطر سکوت پیشی گرفتند.

کارشناسان می گویند ظاهرا بتانی از ناراحتی شدید روحی و افسردگی رنج می برد و با خود پاشی اسید روی صورت خود می‌خواسته توجه همگان را به خود جلب نماید.

پلیس هنوز تصمیم نگرفته علیه وی شکایت تنظیم نماید و تا دو هفته دیگر وقت است تا جزییات بیشتری از این ماجرا آشکار تر گردد.
امیر حسین بازدید : 137 پنجشنبه 29 مهر 1389 نظرات (0)
زنم را کشتم چون بعد از من تنها می‌ماند!!
هونگ کیات تان بدون آنکه دفترچه خاطرات روزانه خود را در دستان دادستان ببیند، به نقطه ای دور دست خیره شده بود. دادستان جمله های نوشته شده توسط این پیرمرد 58 ساله را جلوی چشم قاضی استرالیایی در دادگاه بریسبان می‌خواند و منشی دادگاه نیز بسرعت آنرا تایپ می‌کرد.

بر اساس نوشته های وی که در روزنامه ایج به چاپ رسیده سی.یو کی آنگ همسر 53 ساله پیرمرد از بیماری شیزوفرنی رنج می‌برده و علی رغم دو فرزند دختری که داشتند کسی حاضر به نگهداری از وی نبوده است. به همین خاطر مرد ناتوان دائما با خود می‌اندیشیده که پس از مرگش کسی از زنش مراقبت نخواهد کرد و این موضوع وی را آنقدر آزار داده تا اینکه روزی تصمیم می‌گیرد 84 قرص را به وی بخوراند.

قاتل در دفترچه خاطراتش این نکته را یادآوری کرده که چیزی تحت عنوان حادثه وجود داشته و وی از قصد مرتکب این عمل شده و در واقع وی از موقعیت پیروزی در برابر پیروزی نام برده که در آن هم همسرش از شیزوفرنی رهایی یافته و هم نگرانی های مرد از بین خواهد رفت. به گفته وی روز آخر همسرش هدفون وی را بریده تا دیگر اهنگ گوش ندهد و بهمین دلیل عصبانی شده و تصمیم نهایی را در این رابطه می‌گیرد.

در اواسط دادرسی مرد 58 ساله به حرف در آمده و در حالی که اشک می‌ریخت خطاب به قاضی گلن مارتین گفت دخترانش بی مصرف هستند و هیچ کدام در این مدت به مادر خود سر نزدند.وی تاکید کرد که نمی‌توانسته همسرش را تنها گذاشته و بمیرد.چرا که آنوقت همسرش از تنهایی دق کرده و می‌مرده است.

گلن مارتین قبل از آنکه حکم حبس ابد را برایش بخواند گفت او را درک می‌کند که نتوانسته با بیماری کنار اید ولی این دلیلی برای قتل نمی‌توانسته باشد و تنها کاری که می‌تواند انجام دهد،خواند حکم حبس ابد برای وی است. حالا تا آخر عمر هونگ کیات تان گوشه زندان مانده و مرگ را به نظاره نشیند.

گفته می‌شود فرزندانش با اکراه به امضای مدارک دادگاه تن داده و با پدر خود مانند غریبه ها رفتار کردند..
امیر حسین بازدید : 127 پنجشنبه 29 مهر 1389 نظرات (0)
رفتارهایی که علم از شرح آن ها ناتوان است!
با وجود اینکه دانشمندان موفق به کسب افتخاراتی از جمله شکافتن اتم، فرستادن انسان به کره ماه و کشف DNA بدن ما شده اند، ولی هنوز بسیاری از رفتارها و حالتهای عجیب انسان وجود دارد که از توضیح علت آن ها عاجزند.

انسانی که دارای خصوصیاتی همچون هنر، رویا و بشر دوستی است، دارای خصوصیاتی از جمله موهای زائد، خجالت کشیدن وانگشت تو دماغ کردن نیز می باشد! در اینجا به ۱۰ مورد از آن موارد عجیب و بی پاسخ اشاره شده است.

 سرخ شدن در اثر خجالت
داروین که یکی از معروفترین دانشمندان جهان است، تلاش بسیاری کرد تا از طریق سیر تکاملی توضیح دهد به چه علت در هنگام دروغ گفتن یا خجالت کشیدن قرمز می‌شویم و دیگران را از شرمندگی خود آگاه می‌سازیم. با این حال بعضی از مردم معتقدند که این حالت نشانه ضعف شخص و روبرو شدن با چنین مشکلی است.

خندیدن
اندورفین که موجب بهبود حالت درونی ما می‌شود، در اثر خنده ایجاد شده و دلیل کاملا موجهی دارد، ولی تحقیقات ۱۰ ساله ی دانشمندان، این دلیل موجه را نقش بر آب کرد و متوجه شدند که لطیفه ها و جک های پیش پا افتاده باعث ایجاد خنده بیشتری می
شوند.

بوسیدن
در تعاریف علمی بوسیدن، ذکر شده که این عمل ممکن است ژنتیکی و وراثتی نباشد زیرا بسیاری از انسان ها از انجام آن امتناع می‌ورزند. اما بسیاری از نظریه ها، بوسیدن را با خاطرات تغذیه ای دوران نوزادی مرتبط دانسته و حاکی از اینست که انسان های اولیه فرزندانشان را از شیر می‌ گرفتند و تنها از طریق دهانشان به آنها غذا می‌دانند که همین عمل موجب انتقال بزاق دهان و لذت بردن می‌شود.

رویا
براساس نظریات برخی از دانشمندان، رویا و خواب دیدن، بیان آرزوهای ضمیر نیمه هشیار ماست. اما این نظریات رد شده اند زیرا هنوز دلیل اینکه چرا چنین خیالات و تصورات عجیبی را می‌بینیم ، به طور دقیق کشف نشده است.

خرافات
عادت های غیرعادی ولی اطمینان بخش که از گذشته تا اکنون وجود داشته اند. برای مثال انسان های باستان از ناله شیر در چمن ها به عنوان حرکت باد سود می‌جسته اند. به نظر می‌آید که در بعضی جوامع، مذهب انگیزه خوبی برای خرافات بوده است.

انگشت در بینی کردن
عادت زشت و ناپسند که بسیار رایج شده است و با اینکه بیرون راندن آن موشها (!) از بینی منفعت خاصی برای بدن ندارد، پس چرا بسیاری از مردم این کار را بطور میانگین چهار بار در روز انجام می‌دهند؟ البته برخی گمان می‌کنند که این عمل باعث تقویت سیستم دفاعی بدن می‌شود.
 
دوران بلوغ
در بین مخلوقات، به جز انسان، هیچ نوع حیوانی سالهای سخت و غیرقابل پیش بینی نوجوانی و بلوغ را تجربه نمی‌کند. برخی افراد معتقدند این دوران کمک می‌کند تا قبل از بالغ شدن، مغز انسان دوباره سازماندهی شود و شخص برای سالهای بعدی، مسئولیت پذیر شود.

بشر دوستی
کمک کردن به همنوع بدون هیچ چشم داشت و توقعی، از رفتارهای عجیب در سیر تکامل انسان است؛ که گاه به صورت گروهی انجام می شود و گاه فقط به خاطر لذت شخصی.

هنر
نقاشی، رقص، مجسمه سازی و موسیقی همگی از خصوصیات زیبای بشریت هستند که نشان دهنده والا بودن بعد انسان اند و می توان از آنها به عنوان ابزاری برای انتقال دانش یا تجربه استفاده کرد.

موی بدن
موهای نرم و نازک روی بدن و موهای ضخیم اندام های تناسلی بدن انسان ها، کاملا برعکس پستانداران است و دانشمندان بر این باورند که موهای زائد باعث ملایمت، ایجاد رایحه ای مطبوع و حفاظت در برابر خراشیدگی می‌شود
امیر حسین بازدید : 182 پنجشنبه 29 مهر 1389 نظرات (0)
بازیگر زن عکس‌ غیراخلاقی ‌خود را منتشر کرد!
چندی پیش عکس‌های غیراخلاقی از دمی مور بازیگر مشهور هالیوودی منتشر شد درحالیکه او هم اکنون 47ساله است و مادر سه فرزند!

او که با آشتون کوچر 32ساله ازدواج کرده است تا کنون صحبتی درمورد این عکس‌ها نکرده است اما مجله معروف استار اعلام کرده است که اشتون معشوقه‌ای دارد و دمی مور از این موضوع مطلع شده است و به همین جهت این تصاویر را منتشر کرده است!
 
http://www.irannaz.com/news_cats_16.html

پس از این شایعات اشتون کوچر اعلام کرد که علیه این مجله شکایت می‌کند. او گفت که من با وکیلم درتماس هستم و علیه مجله استار به خاطر انتشار چنین خبر دروغی شکایت خواهم کرد. این زوج برخلاف اختلاف سنی زیادشان رابطه خوب و عاشقانه‌ای بایکدیگر داشته‌اند و بعید به نظر می‌رسید که این اقدام آنها بخاطر وجود داشتن زن دیگری صورت گرفته باشد!

این ماجرا ادامه داشت تا اینکه اواخر هفته این زوج هالیوودی عکس‌های جدیدی از تعطیلات آخر هفته‌شان منتشر کردند که نشان از پایداری رابطه‌شان و شایعه بودن تمام حاشیه‌ها داشت اما این پایان ماجرا نبود!
 
http://www.irannaz.com/news_cats_16.html

روز گذشته اخبار جنجالی تری منتشر شد و دختری که با آشتون کوچر ارتباط داشت، خودش را نشان داد!
بریتنی جونز، دختر21ساله‌ایست که تمام جزئیات دیدار و ملاقاتش با آشتون کوچر را افشا کرد. او تمام جزئیات خانه این زوج را بیان کرد تا بتواند ثابت کند که حرف‌هایش درست است.

بریتنی اعلام کرد که در این چند هفته 2بار با آشتون قرار داشته است.
دمی مور هنوز واکنشی نشان نداده است اما باید منتظر اخبار بیشتری درمورد آنها باشیم.
امیر حسین بازدید : 129 پنجشنبه 29 مهر 1389 نظرات (0)
حافظه زنان بیشتر و بهتر از حافظه مردان!
پژوهشگران انگلیسی در تحقیقات خود نشان دادند که حافظه زنان بیشتر و بهتر از حافظه مردان عمل می‌کند.
محققان دانشگاه کمبریج خبر بدی را برای مردان فراموشکار دارند: هرگز قولی به همسرتان ندهید چون آنها هرگز آن را فراموش نمی‌کنند و تا پایان عمر منتظر عملی شدن آن می‌مانند!

این محققان تاکنون با انجام تحقیقاتی بر روی چهار هزار و 500 نفر به این نتایج دست یافته اند و برای تائید بررسیهای خود قصد دارند تعداد داوطلبان را به 10 هزار نفر برسانند.

تمامی‌افراد شرکت کننده در فاز اول این تحقیقات از هر دو جنس زن و مرد بین سنین 48 تا 90 سال بودند.
نتایج این تحقیقات نشان دادن که زنان به طور متوسط آزمایشات را با 9/5 خطای کمتر نسبت به مردان انجام دادند.

همچنین این بررسیها یک پیوند محکم را میان حافظه و آموزش نشان داد به طوری که شرکت کنندگانی که تحصیلات خود را پس از 18 سالگی رها کرده بودند به طور متوسط 20 خطا کمتر از کسانی داشتند که در 16 سالگی ترک تحصیل کرده بودند.

در این تحقیقات یک تست رایانه ای با عنوان "یادگیری جفتهای متداعی کانتب" را که به طور معمول برای آزمایش حافظه بیماران مبتلا به آلزایمر استفاده می‌شود به کار گرفتند.

این محققان در این خصوص اظهار داشتند: "برپایه این اطلاعات ما می‌توانیم تعیین کنیم که آیا عملکرد حافظه یک فرد نرمال است یا خیر. این اطلاعات، حافظه را برپایه سن، جنس و سطح آموزش فرد ارزیابی می‌کند.

براساس گزارش دیلی تلگراف، این تحقیقات توضیح می‌دهد که چرا مردان هرگز تاریخ مناسبتهای مهم مثل سالگرد ازدواج و روز تولد همسرشان را به یاد نمی‌آورند.

این پژوهشگران افزودند: "آقایان! به شما توصیه می‌کنیم که مراقب حرفهایی که در طول سالیان دراز به یک خانم می‌گویید باشید، چون آنها هرگز هیچ چیز را فراموش نمی‌کنند!"
امیر حسین بازدید : 132 پنجشنبه 29 مهر 1389 نظرات (0)
حافظه زنان بیشتر و بهتر از حافظه مردان!
پژوهشگران انگلیسی در تحقیقات خود نشان دادند که حافظه زنان بیشتر و بهتر از حافظه مردان عمل می‌کند.
محققان دانشگاه کمبریج خبر بدی را برای مردان فراموشکار دارند: هرگز قولی به همسرتان ندهید چون آنها هرگز آن را فراموش نمی‌کنند و تا پایان عمر منتظر عملی شدن آن می‌مانند!

این محققان تاکنون با انجام تحقیقاتی بر روی چهار هزار و 500 نفر به این نتایج دست یافته اند و برای تائید بررسیهای خود قصد دارند تعداد داوطلبان را به 10 هزار نفر برسانند.

تمامی‌افراد شرکت کننده در فاز اول این تحقیقات از هر دو جنس زن و مرد بین سنین 48 تا 90 سال بودند.
نتایج این تحقیقات نشان دادن که زنان به طور متوسط آزمایشات را با 9/5 خطای کمتر نسبت به مردان انجام دادند.

همچنین این بررسیها یک پیوند محکم را میان حافظه و آموزش نشان داد به طوری که شرکت کنندگانی که تحصیلات خود را پس از 18 سالگی رها کرده بودند به طور متوسط 20 خطا کمتر از کسانی داشتند که در 16 سالگی ترک تحصیل کرده بودند.

در این تحقیقات یک تست رایانه ای با عنوان "یادگیری جفتهای متداعی کانتب" را که به طور معمول برای آزمایش حافظه بیماران مبتلا به آلزایمر استفاده می‌شود به کار گرفتند.

این محققان در این خصوص اظهار داشتند: "برپایه این اطلاعات ما می‌توانیم تعیین کنیم که آیا عملکرد حافظه یک فرد نرمال است یا خیر. این اطلاعات، حافظه را برپایه سن، جنس و سطح آموزش فرد ارزیابی می‌کند.

براساس گزارش دیلی تلگراف، این تحقیقات توضیح می‌دهد که چرا مردان هرگز تاریخ مناسبتهای مهم مثل سالگرد ازدواج و روز تولد همسرشان را به یاد نمی‌آورند.

این پژوهشگران افزودند: "آقایان! به شما توصیه می‌کنیم که مراقب حرفهایی که در طول سالیان دراز به یک خانم می‌گویید باشید، چون آنها هرگز هیچ چیز را فراموش نمی‌کنند!"
امیر حسین بازدید : 128 پنجشنبه 29 مهر 1389 نظرات (0)
نوشته‎ای کوتاه و در عین حال جذاب
1-  به خاطر داشته باش که عشق‎های سترگ ودستاوردهای عظیم، به خطر کردن‎ها و ریسک‎های بزرگ محتاج‎اند.

2-   وقتی چیزی را از دست دادی، درس گرفتن از آن را از دست نده.

3- این سه میم را از همواره دنبال کن:
* محبت و احترام به خود را
* محبت به همگان را
* مسؤولیت‎پذیری در برابر کارهایی که کرده‎ای

4- به خاطر داشته باش دست نیافتن به آنچه می‎جویی، گاه اقبالی بزرگ است.

5- اگر می‎خواهی قواعد بازی را عوض کنی، نخست قواعد را فرابگیر.

6- به خاطر یک مشاجره‎ی کوچک، ارتباطی بزرگ را از دست نده.

7-  وقتی دانستی که خطایی مرتکب شده‎ای، گام‎هایی را پیاپی برای جبران آن خطا بردار.

8-  بخشی از هر روز خود را به تنهایی گذران.

9-  چشمان خود را نسبت به تغییرات بگشا، اما ارزش‎های خود را به‎سادگی در برابر آنها فرومگذار.

10-  به خاطر داشته باش که گاه سکوت بهترین پاسخ است.

11-  شرافتمندانه بزی؛ تا هرگاه بیش‎تر عمر کردی، با یادآوری زندگی خویش دوباره شادی را تجربه کنی.

12-  زیرساخت زندگی شما، وجود جوی از محبت و عشق در محیط خانه وخانواده است.

13-  در مواقعی که با محبوب خویش ماجرا می‎کنی و از او گله داری، تنها به موضوعات کنونی بپرداز و سراغی از گلایه‎های قدیم نگیر.

14-   دانش خود را با دیگران در میان بگذار. این تنها راه جاودانگی است.

15-  با دنیا و زندگیِ زمینی بر سر مهر باش.

16-  سالی یک بار به جایی برو که تا کنون هرگز نرفته‎ای.

17-  بدان که بهترین ارتباط، آن است که عشق شما به هم، از نیاز شما به هم سبقت گیرد.

18-  وقتی می خواهی موفقیت خود را ارزیابی کنی، ببین چه چیز را از دست داده‎ای که چنین موفقیتی را به دست آورده‎ای.

19-  در عشق و آشپزی، جسورانه دل را به دریا بزن.
امیر حسین بازدید : 130 پنجشنبه 29 مهر 1389 نظرات (0)
شکنجه‌های وحشتناک کودکان جن زده در افریقا!
اینجا افریقاست، غربش! جایی که نفت و منابع معدنی از دل دهکده‌ها به خارج پمپاژ شده اما در کنار آن فقر، بخصوص از نوع فرهنگی آن؛ مخرج مشترک زندگی مردمان بی نوایی است که تنها زورشان به کودکانشان می‌رسد و بس.

اینجا واعظان شیطان و واعظان مسیحی حرف اول را در قبایل می‌زنند و اگر آنها فردی را مورد اشاره قرار دهند، آن فرد مطرود شده و دچار  سرنوشتی سیاهتر از پوست خود می‌شود. این اتفاق در مورد کودکان قبایلی که در امتداد رود نیجر زندگی می‌کنند به وفور یافت می‌شود. کودکان مسحور و یا جن زده لقبی است که واعظان به برخی کودکان داده و منجر به طرد همیشگی آنها حتی از دامان خانوادگی خود می‌شوند.

سوزندان، مسموم کردن، چاک دار کردن بدن، بستن به درخت با زنجیر، انداختن آنها در آتش و پاشاندن اسید روی صورتشان، زنده به گور کردن و مثل سگ دور انداختن؛ از جمله تنبیهاتی است که جامعه نیمه متمدن مذکور برای کودکان مسحور و جن زده در نظر می‌گیرند و آنرا به اجرا می‌گذارند.

در این قسمت از افریقا عقیده ای وجود دارد که اگر کودک زیر دو سال شب هنگام گریه کرده و بطور مدام جیغ بزند، این بچه استعداد این را دارد که در خدمت شیطان قرار گیرد و در واقع پتانسیل این را دارد که کودک مسحور شیطان شده و جن زده شود.
 
بنابراین این کودک را باید کشت و یا بدور انداخت. این عقیده ای است که در بیم جوامع کوچک و قبیله ای در نیجریه دیده می‌شود و باعث مرگ هزاران کودک شده است. فرهنگ و تمدن غربی در تشدید این عقیده موهوم نقش زیادی داشته است. به طور مثال پس از دیدن فیلم هری پاتر و اینکه شیطان می‌تواند در لباس کودک ظاهر شود، باعث شد تا کودکان مسحور و مطرود جامعه افریقایی بیشتر شوند و مردم با ظنین شدن به یک فرد، وی را بکشند.

حتی اگر والدین بخواهند کودکان سحر شده خود را نگه دارند، همسایه‌ها آنها را مورد حمله قرار داده و آنوقت همگی قربانی می‌شوند. برخی از واعظان (که مسیحی نیز هستند) پا را از این فراتر گذاشته و به والدین کودکان قربانی وعده می‌‌دهند تا روح شیطانی را از کودکان بیرون بکشند و در قبال این کار آنها را اخاذی می‌کنند. هر چند عاقبت این کار چیزی جز کلاشی نبوده و در نهایت همسایه ها کودک را قربانی عقاید خود می‌کنند.

شنیدن داستان مطرود شدن این کودکان از زبان خودشان وحشتناک است. ماری 13 ساله چند سال پیش به خبرنگاران گفت وقتی کودک بوده چند واعظ به خانه آنها آمده و به مادرش گفتند که روح شیطان به بدن وی رفته و باید آنرا بیرون بیاورند. آنها قبلا برادر بزرگ ماری را به همین جرم نا نوشته کشته بودند. سپس مادر ماری خانه را ترک می‌کند. سه مرد واعظ به جان کودک افتاده و یکی از انها با نشستن روی شکم ماری وی را بشدت کتک زده و با چاقو سر و بدنش را می‌شکافند و بعد برای اینکه مطمئن شوند روح شیطان از بدن وی رفته وی را کشان کشان تا درب کلیسا می‌برند.

روز بعد مادرش به دستور وعاظ به وی سم آسیری می‌خورانند و او را آویزان می کنند تا بمیرد اما چنین اتفاقی نمی‌افتد. سپس در ماده سودا خوابانده شده و در نهایت او را از خانه بیرون می‌اندازند. تا مدتها ماری نزدیک خانه خود مانند سگ زندگی می‌کرد تا اینکه برخی مسوولین با ایجاد مرکز نگهداری چنین افرادی، سعی کردند جان وی را حفظ نمایند. ماری همچنان از آینده خود بیم و هراس داشته و می گوید مادرش او را دوست ندارد و پدرش اگر وی را ببیند حتما او را می کشد. او به بچه هایی که دستان والدین خود را گرفته و در خیابان راه می‌ روند حسودی می‌ کند.

نی واکا داستان قربانی دیگری است که توسط مادرش کتک خورده و توسط هم روستاییان خود آنقدر گتک خورده فلج شده است.

اقدامات قانونی علیه وعاظ مسیحی
در سالهای اخیر دادگاه های مرتبط با جادوگری در ایالت اکوا ایبوم نیجریه (جایی که بیشترین قربانیان این نوع حوادث در آن ثبت شده است) برپا شده که مسببینی که کودکان را به اتهام جادوگری رها کرده، شکنجه کرده و یا کشته اند محکوم شده اند. به گفته کارشناسان این اقدامات افراطی و کاملا غیر مسوولانه در پی فقر مادی و فرهنگی در نیجریه رخ داده  که ریشه در طبیعت انسان ، واکنش او برای توضیح مشکلات و مقصر دانستن کودکان یا دیگران، دارد.

مایه تاسف بیشتر این واقعیت است که نهادهای دینی مسیحی، که در چنین شرایطی باید پناه افراد باشند منشأ این رفتارها هستند و کودکان را به خاطر مرگ عزیزانشان و یا برای بدبختی ها مقصر می دانند
در گزارشی که سی ان ان منتشر کرده یادآور شده که رهبران کلیسا از جهل کسانی که از شرایط اقتصادی بدی رنج می‌برند  سوء استفاده کرده و آنها را طعمه خود می کنند. به نظر می‌رسد  برخی از آنها که از یافتن پاسخ  مناسب ناامید هستند حاضر به فرزندان خود پشت کنند.

آکپابیو فرماندار ایالت آکوا ایبوم در نیجریه می‌ گوید آنها سعی کرده اند با تصویب قوانین جلوی این نوع کودک آزاری را بگیرند. او گفت: در سال 2008 لایحه قانونی را امضا کرده بود که بر اساس آن هر کس برچسب جادوگر به کودک بزند به 15 سال زندان محکوم خواهد شد.
 
در این گزارش شواهدی درباره تعداد زیادی از کودکان در ایالت اکوا ایبام ارائه شده که بعد از اینکه به جادوگری متهم  شده اند، درجنگل مورد اسید پاشی قرار گفته ورها شده تا بمیرند. برخی نیز بدنشان سوزانده شده و زنده زنده دفن شده اند.
برخی سازمانهای بین المللی سعی کرده اند تا با ایجاد دارالایتام از کودکان رها شده در خیابان ها نگهداری کنند و ضمن تامین غذای آنها، از ایشان حمایت کرده و به آنها خدمات بهداشت و درمان ارائه کنند
امیر حسین بازدید : 136 پنجشنبه 29 مهر 1389 نظرات (0)
نامه زیبا و خنده دار مادر غضنفر! (طنز)
گضنفر جان سلام! ما اینجا حالمام خوب است. امیدوارم تو هم آنجا حالت خوب باشد. این نامه را من میگویم و جعفر خان کفاش براید مینویسد. بهش گفتم که این گضنفر ما تا کلاس سوم بیشتر نرفته و نمیتواند تند تند بخواند،‌ آروم آروم بنویس که پسرم نامه را راحت بخواند و عقب نماند.

وقتی تو رفتی ما هم از آن خانه اسباب کشی کردیم. پدرت توی صفحه حوادث خوانده بود که بیشتر اتفاقا توی ۱۰ کیلومتری خانه ما اتفاق میافته. ما هم ۱۰ کیلومتر اینورتر اسباب کشی کردیم. اینجوری دیگر لازم نیست که پدرت هر روز بیخودی پول روزنامه بدهد. آدرس جدید هم نداریم.. خواستی نامه بفرستی به همان آدرس قبلی بفرست. پدرت شماره پلاک خانه قبلی را آورده و اینجا نصب کرده که دوستان و فامیل اگه خواستن بیان اینجا به همون آدرس قبلی بیان.

آب و هوای اینجا خیلی خوب نیست. همین هفته پیش دو بار بارون اومد. اولیش ۴ روز طول کشید ،‌دومیش ۳ روز . ولی این هفته دومیش بیشتر از اولیش طول کشید.

گضنفر جان،‌آن کت شلوار نارنجیه که خواسته بودی را مجبور شدم جدا جدا برایت پست کنم. آن دکمه فلزی ها پاکت را سنگین میکرد. ولی نگران نباش دکمه ها را جدا کردم وجداگانه توی کارتن مقوایی برایت فرستادم.
پدرت هم که کارش را عوض کرده. میگه هر روز ۸۰۰،‌ ۹۰۰ نفر آدم زیر دستش هستن. از کارش راضیه الحمدالله. هر روز صبح میره سر کار تو بهشت زهرا،‌ چمنهای اونجا رو کوتاه میکنه و شب میاد خونه.

ببخشید معطل شدی. جعفر جان کفاش رفته بود دستشویی حالا برگشت.

اون یکی خواهرت هم امروز صبح فارغ شد. فهمیدم بهت خبر میدم که بدونی بالاخره به سلامتی عمو شدی یا دایی.

راستی حسن آقا هم مرد! مرحوم پدرش وصیت کرده بود که بدنش را به آب دریا بندازن. حسن آقا هم طفلکی وقتی داشت زیر دریا برای مرحوم پدرش قبرمیکند نفس کم آورد و مرد!‌شرمنده.

همین دیگه … خبر جدیدی نیست.
قربانت .. مادرت.
راستی:‌گضنفر جان خواستم برات یه خرده پول پست کنم، ‌ولی وقتی یادم افتاد که دیگه خیلی دیر شده بود و این نامه را برایت پست کرده بودم.
 
با عرض پوزش از هموطنان عزیز ، این مطلب فقط جنبه شوخی دارد و هیچگونه قصد توهین به کسی و یا قومی در آن نیست.

تعداد صفحات : 14

درباره ما
Profile Pic
دوستان عزیز بسیار دوستان دارم و شما آزاد هستید مطالب را با ذکر منبع کپی کنید و به ما نظر دهید.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 134
  • کل نظرات : 8
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 6
  • آی پی دیروز : 5
  • بازدید امروز : 15
  • باردید دیروز : 3
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 32
  • بازدید ماه : 51
  • بازدید سال : 231
  • بازدید کلی : 8,316
  • کدهای اختصاصی
    کد آهنگ Loca از Shakira

    جدیدترین کد آهنگ